am RMI
HGS DATA
Kompletní technická data pro automechaniky a autotroniky na jednom místě, vždy aktualizovaná a dostupná pro dva uživatele.
Kompletní technická data pro automechaniky a autotroniky na jednom místě, vždy aktualizovaná a dostupná pro dva uživatele.
Jednou z hlavních výhod pořízení HGS Dat spolu s diagnostikou mega macs je možnost odeslat požadavek na zaslání technických dat přímo ze serveru výrobce podle konkrétního VIN vozidla, na kterém právě pracujete.
Pokud nenaleznete potřebná data v HGS datech, stačí vyplnit jednoduchý formulář a technická podpora HELLA Gutmann vám potřebné informace doručí přímo do e-mailu.
Tento proces je bez omezení, takže můžete zadávat libovolný počet požadavků bez dalších poplatků.
Diagnostické nástroje mega macs tak poskytují nejen přístup k obsáhlým technickým datům, ale také zajišťují nepřetržitou podporu při složitějších případech a práci na nových vozech.
Jestli-že nemáte diagnostický nástroj mega macs, můžete si HGS Data pořídit samostatně. Tato verze umožňuje získat přístup k datům přes internet z libovolného zařízení – počítače, tabletu nebo mobilního telefonu. Online verze poskytuje snadný přístup k jedné z největších databází technických informací bez nutnosti investice do mega macs.
Data jsou dostupná prostřednictvím internetových prohlížečů, což umožňuje přístup z různých zařízení 24/7/365.
Při objednání samostatných HGS Dat obdržíte dvě licence, což umožňuje dvěma technikům pracovat s daty současně, ať už jsou kdekoliv. Toto řešení je ideální pro ty, kteří nevyžadují integraci s diagnostikou, ale stále potřebují spolehlivý zdroj technických informací.
Obě varianty HGS Dat, ať už s diagnostikou nebo samostatně, zahrnují pravidelné aktualizace dat (min. dvakrát ročně) a umožňují přístup pro dva uživatele současně. Kromě toho získáváte přímou podporu od megamacs.cz, která zahrnuje online školení a technickou hotline pro pomoc při řešení problémů.
K Vám na dílnu dorazilo vozidlo, pro které jste na portálu hgs-data.com nenašli potřebná technická data, např. elektrické schéma, technický výkres s podrobným postupem demontáže/montáže dílu či informace o svolávací akci.
Vyplníte formulář s podrobnostmi o vozidle, zejména VIN, a stručně uvedete, jaká data potřebujete zaslat. Ihned po stisknutí tlačítka „Odeslat“ získává váš požadavek číslo tiketu, kterému se obratem začne věnovat jeden z více než 70 specialistů na OE data ze společnosti Hella Gutmann.
Po založení tiketu je případ odeslán příslušnému technikovi, specializujícímu se na konkrétní server výrobce automobilu, resp. jeho OE RMI. Data, která vám technik zasílá do e-mailu, jsou vyhledána na základě konkrétního VIN, což znamená, že se jedná o maximálně relevantní data, která můžete získat.
Jakmile specialista ze společnosti Hella Gutmann dohledá data na serveru výrobce, odešle vám je elektronickou poštou do vaší e-mailové schránky. Data bývají zpravidla ve formátu *.pdf a v českém nebo anglickém jazyce.
Podívejte se na video z našeho mini kurzu a přesvědčte se, jak jednoduché je požádat o zaslání technických dat přímo ze serveru výrobce pomocí portálu HGS Data.
Platforma HGS Data vám poskytuje rozsáhlé technické informace, které pokrývají všechny zásadní oblasti servisu vozidel. Prozkoumejte jednotlivé okruhy technických dat a zjistěte, jak vám mohou usnadnit vaši každodenní práci. V kombinaci s Mega Macs začnete, díky možnosti zasílání dat ze serverů výrobců, řešit problémy mnohem rychleji.
Pod volbou „Reset servisu“ se nachází přehledně zpracovaný návod na manuální vynulování servisního intervalu na přístrojové desce. Už nemusíte vyhledávat manuální postupy na internetu.
Velmi přehledně zpracovaný popis umístění nejdůležitějších snímačů, akčních členů a ostatních součástek, jak v motorovém prostoru, tak ve vnitřním prostoru kabiny vozu. Po výběru součásti z rozbalovacího menu se umístění zvýrazní šipkou.
V rámci výběru konkrétní součástky je možné okamžitě zobrazit i „Informaci o součástce“. Informace se vztahuje k právě vybranému vozu a typu motoru. V okně „Informace o součástce“ najdete nejen objednací čísla součástek od různých výrobců včetně technických specifikací, ale také fotografii konkrétního dílu. Při výběru hledaného dílu se už nikdy nespletete.
V inspekčních datech naleznete podrobné informace a plány servisních prohlídek, intervaly výměny oleje či inspekční kontroly stanovené výrobcem vozu, ať už se jedná o pevné nebo flexibilní inspekční kontroly. Pomocí přehledného okna „Konfigurace“ nastavíte potřebnou inspekční prohlídku, ze které program automaticky sestaví přehledný interaktivní formulář.
Spolu s formulářem je možné jedním tlačítkem aktivovat i okno „Pracovních hodnot“ pro snadný výběr provedených montážních prací, které se automaticky přepočítávají podle vámi nastavené hodinové sazby (v programu lze nastavit tři různé hodinové sazby).
Interaktivita formuláře zajistí, že nepřehlédnete žádnou položku, a po jeho vyplnění je možné vše, spolu se seznamem provedených montážních prací, uložit do PDF nebo vytisknout jako přehledný report pro zákazníka.
Údaje o ozubeném řemenu obsahují veškeré informace potřebné pro výměnu rozvodových řemenů. Jsou zde uvedeny intervaly výměny, pracovní nástroje včetně aretačních přípravků a obrázková dokumentace doprovázená podrobným popisem.
Výkresy, zobrazující demontážní a montážní postupy, lze několikanásobně zvětšovat. Opět je možné jedním tlačítkem aktivovat i okno „Pracovních hodnot“ a celý postup vytisknout do PDF.
Tyto údaje jsou pro rychlý přehled dostatečné. Pro podrobná technická data, obsahující všechny utahovací momenty, přípravky apod. v rámci výměny rozvodů, je nutné přejít do sekce „Návody na opravu“, která obsahuje podrobnou dílenskou příručku.
Diagnostická databáze tvoří páteř informační struktury konceptu oprav v reálném čase, který je v ČR/SK primárně zaměřen na zobrazování doplňkových informací a tipů souvisejících s konkrétním chybovým kódem na daném vozidle. V diagnostické databázi naleznete zejména návrhy na opravu založené na chybových kódech.
Vyhledávání je strukturováno do přehledných kategorií. Typické problémy jsou zde reprezentovány seznamy chybových kódů, které se vztahují ke konkrétním konstrukčním dílům nebo součástkám, u kterých byly zaznamenány problémy. Pokud se u některých systémů vyskytla zvýšená četnost konkrétních závad, jsou zde podrobně vysvětleny.
Z okna nabízeného „Řešení“ je možné okamžitě otevřít okno „Informace o součástce“ s podrobným popisem součástky, nebo okno „Schémata zapojení“ pro náhled elektrického obvodu, proudové větve či vnějšího připojení jednotek. Všechna navrhovaná řešení diagnostických problémů pocházejí z praxe a jsou ověřena.
Technická data obsahují velmi rozsáhlou databázi údajů pro seřizování a technická data o konkrétním modelu, motoru, managementu motoru, startovací soustavě, systému dobíjení, emisích, převodovce, odpružení, geometrii kol, brzdách, klimatizaci, utahovacích momentech, kapalinách atd.
Data, která chcete zobrazit, lze zaškrtnout v přehledném seznamu a výsledný dokument je možné opět vytisknout do PDF.
Elektrotechnická schémata jsou jednou ze silných stránek HGS dat. Jsou velmi přehledně zpracovaná a obsahují řadu doplňkových informací, jako jsou odkazy na další vedení (proudové větve, jednotky a svorky), značení vývodů součástek a konektorů, číslování pinů, barvy vodičů apod.
Po označení součástky ve schématu se v levém okně zobrazí ikonka „i“, která odkazuje na okno s doplňkovými informacemi: katalog dílů, umístění součástky, zkušební hodnoty součástky a zpět na schéma zapojení.
Schémata jsou převážně interaktivní. Při přejetí myší nad součástkami se zobrazí bublinová nápověda. Měřítko blokových schémat lze snadno zvětšovat a zmenšovat, a pomocí myši se lze v obrazovce posouvat. Podrobnost schémat závisí na stáří vozu a výrobci automobilu.
Vybrané schéma je možné tisknout do PDF buď jako přehled celého schématu zapojení, nebo jako aktuálně zvolený výřez.
Podrobně rozepsané a přehledně uspořádané umístění a funkce pojistek a relé. V postranním okně se zobrazuje jak poloha pojistkové skříně či relé boxu, tak i tradiční odkaz na podrobné informace o součástce. V hlavní informační oblasti okna HGS data je pak zobrazen nákres s umístěním v pojistkové skříni/relé boxu. Vybraný nákres je možné tisknout do PDF.
Zkušební hodnoty jsou velmi důležitým pomocníkem při proměřování elektrických komponent – řídicích jednotek, akčních členů a snímačů.
V rámci řídicích jednotek jsou převážně v databázi k nalezení ECU motoru a ABS. V informační oblasti okna je zobrazena svorkovnice řídicí jednotky a popsány všechny důležité piny s hodnotami pro přímé paralelní měření.
Pokud se na řádku s konkrétním číslem pinu nachází ikonka „i“, je popis rozšířen o podrobné informace. Další doplňující informací je ikonka zobrazující rozsvícenou žárovku, která obsahuje doplňující informace o navazujícím komponentu, měřené hodnotě a vzorovém (učebnicovém) oscilogramu pro snadnější pochopení naměřeného průběhu na vašem automobilovém osciloskopu.
Jako ve všech dostupných funkcích lze nákres, včetně tabulky s hodnotami, tisknout do PDF.
Pracovní hodnoty jsou velmi dobře a přehledně zpracovaným pomocníkem pro výpočet časové mzdy za odvedené pracovní úkony. V rámci jednotlivých položek, resp. katalogu prací, je v případě rozsáhlejší pracnosti uveden i seznam jednotlivých úkolů. Ke každému pracovnímu výkonu je přiřazena odpovídající časová jednotka pod zkratkou AW (Arbeitswert – dílenská pracovní jednotka, např. 5 min, tzn. 12 AW za hodinu).
V nastavení programu lze nastavit tři různé hodinové sazby včetně měny CZK a jedné sazby DPH. Program pak automaticky přepočítává provedený pracovní výkon podle hodinové sazby.
V katalogu prací je obsaženo prakticky vše, od kompletních prací na motoru, výfukovém systému, spojce, převodovce, mechanismu řízení, systému odpružení, brzdové soustavě, pneumatikách, elektrické a komfortní výbavě, klimatizaci, zabezpečení, dovybavení vozu, karosérii včetně lakování, různých prohlídek, vyzvednutí/dovezení vozidla, odtahu až po likvidaci vozu. Výsledný report provedených prací je možné uložit do PDF a následně vytisknout.
V sekci vzduchový filtr se nacházejí stručné fotografické návody pro demontáž a montáž filtru vnitřního vzduchu. Jedna z často řešených prací si vyžádala samostatnou kategorii. Po výběru obrázků je možné fotonávod uložit do PDF a následně vytisknout.
Svolávací akce jsou vyhlašovány výrobcem a standardně jsou dostupné v OE RMI (Repair and Maintenance Information) výrobce (např. erWin). Pokud nezávislý servis nejprve na serveru výrobce svolávací akci nevyhledá, těžko se o problému právě servisovaného vozu dozví. Sekce „Zpětné svolávací akce“ tak nabízí další studnu cenných informací, která šetří mnoho času.
Systémy naftového motoru nabízejí unikátní interaktivní návod, který odhaluje celkový pohled na vybraný palivový systém vznětového motoru. Návod obsahuje podrobné popisy jednotlivých komponent a jejich funkci v systému, měření komponent včetně možnosti testů automobilovým osciloskopem.
Na každý komponent lze kliknout a vyvolat pro něj nápovědu. Je-li součástí systému i DPF filtr, v záložce „Inspekce“ naleznete podrobné informace k diagnostice a regeneraci.
V záložce „Technická data“ se nachází nejdůležitější přehled technických dat motoru. Poslední záložkou je „Kapesní kalkulátor“, který nabízí kontrolní kalkulace naměřených hodnot v rámci měřiče hmotnosti vzduchu, senzoru tlaku paliva, vstřikovacích ventilů a regulátoru množství.
Návody na opravu jsou doslova studnicí informací využitelných nejen pro diagnostiku, ale i pro konkrétní opravu vozidla. Je to de facto databáze dílenských příruček.
Ať se jedná o kódování klíče, postup demontáže/montáže náhradního dílu, seznam chybových kódů nebo vzorové oscilogramy v rámci testů akčních členů a snímačů, vše najdete zde.
Návody jsou rozděleny do jednotlivých kategorií, např.: bezpečnostní pokyny, chybové kódy/kódování, elektrika, filtr, identifikační štítky, karoserie exteriér/interiér, motor, motor management/diagnostika, obecná diagnostika, podvozek, převodovka, servis a údržba, servisní ukazatel a vytápění/klimatizace.
V sekci Výrobní akce naleznete obdobné informace jako v rámci svolávacích akcí, s tím rozdílem, že se jedná zejména o opravy prováděné autorizovanými servisy.
U každé výrobní akce vyhlášené výrobcem vozu je uvedeno datum uveřejnění, referenční číslo akce, chybový symptom, příčina závady, postup odstranění, kterých vozidel se akce týká, potřebné díly, potřebné časy a postup opravy. Informace o výrobních akcích mohou být velmi cenné.
Pod řízením autobaterie se nacházejí informace o typu použitého akumulátoru a podrobné instrukce v případě instalovaného systému start/stop. Vybraný návod je možné uložit do PDF a následně vytisknout.
Servisní informace nabízejí nejrůznější bezpečnostní a metodická doporučení pro opravy a údržbu vozidel. U vozidel se vznětovými motory zde naleznete, stejně jako u „Systémů naftových motorů“, podrobné informace o inspekci a servisu filtrů pevných částic. Informace lze uložit do PDF a následně tisknout.
Servisní práce a údržba vozidel s integrovanými pokročilými asistenty (ADAS), inovativními osvětlovacími systémy či elektromobily a hybridy s vysokonapěťovými okruhy vyžaduje od operátora diagnostického systému velkou dávku pozornosti a přístup k relevantním a dobře uspořádaným informacím. Bez technických dat lze na moderních automobilech řešit jen velmi málo servisních úkonů. HGS DATA se proto rozšířila o tři nové kategorie.
Kategorie s tématem ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) přináší jedinečný vhled do konfigurace nejrůznějších asistentů a veškerých souvisejících elektrických/elektronických systémů, které se nacházejí v právě servisovaném automobilu.
Pokročilí jízdní asistenti se do osobních vozidel instalují více než deset let, jejich množství a rozmanitost nehledě na výrobce je bez hlubokých expertních znalostí nepřehledná. HGS DATA nabízejí pomoc.
Osvětlovací technika v moderních vozidlech, zejména pak vozidlech vyšší střední třídy, není tak snadno kalibrovatelná, jak tomu bylo před lety. Jinými slovy, halogeny, xenony či bi-xenony jsou zastaralou technologií. Při kalibracích opravdu záleží, zda-li má vůz LED světlomety, LED dynamické s kamerovým asistentem dálkových světel, či LED Matrix.
Při servisních činnostech na vysokonapěťových systémech hrozí v bezprostřední blízkosti některých komponentů „rána“ elektrickým proudem, která může způsobit vážná či dokonce velmi vážná zranění.
Podrobná dokumentace, která popisuje, kde se kritické komponenty nacházejí a jak postupovat krok za krokem při uvedení vozidla do beznapěťového stavu – včetně odpojení všech vysokonapěťových okruhů, vypnutí systému vysokého napětí a zajištění odpojení akumulátoru – je velmi důležitá.